KLANTENSERVICE 020 - 262 37 61
 Bereikbaar  Meer informatie
 
 
 
 

Maandag t/m vrijdag 9:00 tot 17:00

 
 
 
 
 
 
 
 
4.2/5 op 2860 beoordelingen eKomi
 
 
>
Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hulp nodig?
020 262 37 61
 
Koop
vertrouwt!
Veilig betalen
 
Dezelfde dag verzonden
 
Niet goed?
Geld terug!

Heb je een vraag? Misschien staat het antwoord hier al tussen. 
Klik op de volgende links om gemakkelijk het antwoord aan je vraag te vinden. 

 

I. Klanten-account

 

• Hoe kan ik een klanten-account aanmaken?

• Waarom moet ik een klanten-account aanmaken?

• Hoe kan ik inloggen op mijn account?

• Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

• Hoe kan ik de informatie in mijn account wijzigen?

• Ik kan er niet meer tegen al die e-mails! Hoe schrijf ik me uit?

• Hoe kan ik mijn Vegaoo-account verwijderen?

• Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief? 

• Wat doet Vegaoo met mijn persoonlijke gegevens? 

• Wat is het voordeel om in te schrijven voor de nieuwsbrief? 
 

 

II. Bestellen en betalen

 

• Hoe kan ik een artikel vinden?

• Hoe kan ik de maat van mijn artikel kiezen?

• Hoe te bestellen?

• Hoe kan ik mijn bestelling bevestigen?

• Waar moet ik mijn kortingscode invoeren?

• Zijn kortingscodes ook geldig op reeds afgeprijsde artikelen?

• Hoe weet ik of de door mij gekozen artikelen op voorraad zijn?

• Na hoeveel tijd wordt mijn bestelling verzonden?

• Hoe kan ik een bestelling annuleren of wijzigen?

• Ik heb besteld maar geen bevestigingsemail ontvangen. Wat nu?

• Oeps, ik heb iets fout gedaan. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

• Wat zijn de betaalmethoden? 

• Kan ik bij Vegaoo veilig betalen?

• Hoe weet ik zeker of mijn betaling gelukt is? 

• Mijn bestelling staat "In afwachting van betaling". Wat nu? 

 

 

 III. Levering

 

• Hoe worden mijn artikelen geleverd en wat zijn de levertijden?

• De track & trace code geeft aan dat deze nog niet is aangekomen bij PostNL. Hoe komt dit?

• Wat zijn de verzendkosten?

• Mijn bestelling kan gewoon in een envelop, waarom betaal ik hetzelfde als voor een groot pakket?

• Waarom duurt het 3-4 werkdagen voordat mijn bestelling in huis is?

• Hoe kan ik mijn pakket volgen?

• Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van de levering?

• Kan ik op een ander adres dan bij mij thuis geleverd worden?
 

 

 IV. Herroepingrecht

 

• Hoe lang heb ik om een artikel terug te sturen?

• Hoe kan ik een artikel dat niet past ruilen?

• Wanneer wordt ik teruggeboekt?

 

 V. Contact, vragen en klachten

 

• Hoe kan ik contact opnemen?

• Mijn bestelling is onvolledig / beschadigd bezorgd. Wat nu? 

• Wat doe ik als ik een vraag of een klacht heb?

 

VI. Garantie

• Zit er een garantie op de producten?

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

I. Klanten-account

 

• Hoe kan ik een klanten-account aanmaken?
Je kunt een klanten-account aanmaken op twee verschillende manieren:

·         Klik op "Mijn account" rechtsboven aan de pagina. Vul jouw e-mail adres in onder "Ik heb nog geen account". Vul vervolgens de gevaagde informatie in.

·         Je kunt ook een account aanmaken wanneer je jouw eerste bestelling plaatst. Na de bevestiging van je winkelmandje, voer je je e-mail adres in onder: "U heeft nog geen account? “.Vervolgens vul je de gevraagde informatie in.

 

• Waarom moet ik een klanten-account aanmaken?

Een klanten-account is vereist om een bestelling te plaatsen op onze website. Met je account kun je jouw bestelling volgen, retour sturen, contact opnemen met onze klantenservice, facturen afdrukken en gemakkelijk nieuwe orders plaatsen. Je hoeft jouw gegevens niet steeds opnieuw in te vullen als je een nieuwe bestelling plaatst.

 

• Hoe kan ik inloggen op mijn account?
Klik rechtsboven aan de pagina op "mijn account". Voer je email en wachtwoord in en klik op "Inloggen".

 

• Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten. Wat nu? 

Klik op de link “Wachtwoord vergeten?”. We sturen je een e-mail, zodat je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Als je je gebruikersnaam (emailadres) bent vergeten, kun je deze direct per e-mail of telefoon opvragen.

 

• Hoe kan ik de informatie in mijn account wijzigen?

Wanneer je bent ingelogd, klik je rechtsboven aan de pagina op “Mijn account”, vervolgens kun je jouw wijzigen.

 

• Ik kan er niet meer tegen al die e-mails! Hoe schrijf ik me uit?

Onderaan de ontvangen nieuwsbrief e-mails kan je klikken op: “Klik hier om van onze mailinglijst te worden verwijderd”.

Wij zijn verplicht u een email te sturen ter bevestiging van uw bestelling, verwerking en zending, hier kunt u zich niet voor uitschrijven. Ook kan u e-mails ontvangen als wij een vraag of opmerking hebben over uw bestelling.

 

• Hoe kan ik mijn Vegaoo-account verwijderen? 
Stuur een email naar klantenservice@vegaoo.nl met het verzoek jouw account te verwijderen uit ons systeem. Gedurende werkdagen krijgt u binnen 24 uur een bevestigingsmail.

• Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief? 
Via de home page van vegaoo.nl kun je je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Onderaan de pagina kan je jouw emailadres invullen en uw geslacht selecteren. U ontvangt hiervoor eenmalig €5* korting! 


• Wat doet Vegaoo met mijn persoonlijke gegevens? 
Vegaoo respecteert de privacy van de bezoekers van haar website en draagt er zorg voor dat jouw gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wil je meer weten? Lees dan onze Privacy pagina

 

• Wat is het voordeel om in te schrijven voor de nieuwsbrief?
Als je je inschrijft op de Vegaoo nieuwsbrief, krijg je van ons €5* 
korting op vegaoo.nl. Je krijgt ook regelmatig onze aanbiedingen en tips, zo profiteer je van vele kortingen!

 

 

II. Bestellen en betalen

 

• Hoe kan ik een artikel vinden?
Alle producten op onze website Vegaoo.nl  zijn gerangschikt per categorie. De belangrijkste categorieën zijn Kostuums voor volwassen, Kostuums voor kinderen, Kostuums voor koppels, Accessoires, Pruiken, Hoeden, Maskers, Make-up en Decoraties. Vervolgens kun je je zoekopdracht verfijnen door aan de linkerkant een sub thema te selecteren.
Je kunt ook zoeken op trefwoorden via de zoekbalk.

 

• Hoe kan ik de maat van mijn artikel kiezen?
Elk kostuum heeft een bijbehorende maattabel en verwijst je naar de juiste maat. Klik daarvoor op "Maattabel", onder de “Kies uw maat” knop, op de betreffende product pagina.

Mocht het onduidelijk zijn, aarzel dan niet om ons te contacteren op 020-2623761 of klantenservice@vegaoo.nl.

 

• Hoe te bestellen?
Alle bestellingen dienen te worden geregistreerd via onze website www.vegaoo.nl.

Om een bestelling te plaatsen moet je eerst een account aanmaken. Alle informatie die nodig is om je klanten-account aan te maken is te vinden in hoofdstuk I "Klanten-account"

Een bestelling plaatsen op de site Vegaoo.nl is simpel. Kies de artikelen die je wilt bestellen door te bladeren op onze website, met behulp van de onderwerpen: Thema's, feesten, enz. ... of met behulp van de zoekbalk.

Zodra je je keuzes hebt gemaakt, klik je op het gewenste artikel en vervolgens op "in winkelmandje". Daarna kun je verder winkelen om andere artikelen toe te voegen. Ben je uit gewinkeld? Klik dan op "Bekijk mijn winkelmandje" om de door jou geselecteerde artikelen te bestellen.

 

• Hoe kan ik mijn bestelling bevestigen?
Je bevestigd jouw bestelling door simpelweg de 4 stappen van uw winkelmandje te voltooien.

 

• Waar moet ik mijn kortingscode invoeren?
Als je een kortingscode hebt, dien je deze tijdens je bestelling bij stap 1 in te vullen. Je kunt deze code opgeven in het vak "Vul hier uw kortingscode in" en klik vervolgens op "OK".

 

• Zijn kortingscodes ook geldig op reeds afgeprijsde artikelen? 

Bij vele afgeprijsde artikelen kan je met een kortingscode korting op korting krijgen. Echter zijn sommige producten al zo laag geprijsd, dat hier geen extra korting meer voor mogelijk is. Deze artikelen kan je herkennen aan het bijschrift "Mega actie".



• Hoe weet ik of de door mij gekozen artikelen op voorraad zijn?
Alle artikelen getoond op onze site hebben wij ook op voorraad. Mocht een bepaalde maat tijdelijk niet op voorraad zijn, dan wordt dit op de site vermeld. Als het door jou gewenste artikel niet op voorraad is, kunt je je inschrijven door te klikken op de "Laat me weten wanneer dit product weer op voorraad is". Automatisch word je dan per email gewaarschuwd zodra het artikel opnieuw beschikbaar is.

 

• Na hoeveel tijd wordt mijn bestelling verzonden?
Alle bestellingen van maandag t/m vrijdag die voor 14 uur geplaatst zijn, worden dezelfde dag nog verwerkt, dat en verzonden. Bestellingen die na 14 uur worden volgende werkdag verzonden. Je krijgt 2 bevestigingsmails: zodra je bestelling is ontvangen en eeen verzonden. Je bestelling is te volgen met je klantenaccount via Track and Trace van PostNL, Bpost of UPS.

 

• Hoe kan ik een bestelling annuleren of wijzigen?
Na bevestiging van je betaling kan je bestelling in principe niet meer worden gewijzigd of geannuleerd. Wil je je bestelling wijzigen of annuleren, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

 

• Ik heb besteld maar geen bevestigingsemail ontvangen. Wat nu?
Check jouw ongewenste e-mails/spam. Kan je het daar nog steeds niet vinden? Ga dan naar “Mijn Account” en controleer of een bestelling er staat. Zo niet, dan is uw betaling niet gelukt. Plaats je bestelling dan opnieuw.


• Oeps, ik heb iets fout gedaan. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Zolang er nog niet betaald is kan je de bestelling nog wijzigen. Als je bestelling eenmaal geplaatst is, kan dat niet meer. Als u pas net heeft besteld, neem dan contact op met onze klantenservice, misschien is deze nog niet verwerkt en kan het nog geannuleerd worden. Wanneer een bestelling is geannuleerd krijg je je geld binnen 5 werkdagen weer op je rekening. Mocht het te laat zijn (pakket al klaar voor verzending of al opgestuurd), kan je altijd de ongewenste artikelen retour sturen of het pakket aan de deur weigeren, zodat de postbode het weer terug neemt en aan ons terug stuurt. 


• Wat zijn de betaalmethoden? 
Je kunt bij Vegaoo veilig online betalen. Je kunt kiezen tussen de volgende betaalmethoden: Mastercard/ Visacard, iDeal*, Paypal of bankoverschrijving (Let op: levertijd met bankoverschrijving kan tot 5 werkdagen langer duren). * Belgische klanten kunnen niet via iDeal betalen.


• Kan ik bij Vegaoo veilig betalen?
Ja, je kunt bij Vegaoo veilig online betalen. Pagina's waar persoonsgegevens getoond of ingevuld moeten worden, zijn beveiligd met een SSL-certificaat (HTTPS en/of een slotje aan de boven- of onderkant van de webpagina). Mocht je deze beveiliging niet zien, ga dan niet over tot betaling.


• Hoe weet ik zeker of mijn betaling gelukt is? 
Na een succesvolle bestelling wordt er automatisch binnen enkele minuten een bevestigingsmail gestuurd. Heb je deze mail niet ontvangen? Mogelijk is de e-mail in je ongewenste mail beland. Kun je de e-mail nog steeds niet vinden, ga dan naar 'Mijn Vegaoo-bestellingen' en controleer of de bestelling geplaatst is. Staat jouw bestelling niet in de lijst? Controleer dan of het bedrag van je rekening is afgeschreven en plaats je bestelling opnieuw.

 

• Mijn bestelling staat "In afwachting van betaling", wat nu? 

Ivm de carnavalsdrukke kan het gebeuren dat u niet succesvol doorgestuurd bent naar de betalingspagina. Uw bestelling staat dan "In afwachting van betaling". Deze bestelling wordt automatisch verwijdert door ons systeem binnen een paar uren. Wij nodigen u uit een nieuwe bestelling te plaatsen. U ontvangt dan ook alleen de betaalde bestelling.

 

 IV. Levering

 

• Hoe worden mijn artikelen geleverd en wat zijn de levertijden?
Standaard leveringen worden bezorgd door PostNL of Bpost, express leveringen via UPS. De levertijd voor standaard leveringen bedraagt 3-4 werkdagen na verzending. Verzending gebeurt dezelfde dag nog indien er vóór 14:00 is besteld (uitgezonderd bestellingen via bankoverschrijving). DPD en UPS leveren niet in het weekend. PostNL levert niet op zondag. Als je niet thuis bent bij de eerste bezorging zal het pakket bij je buren bezorgd worden. Mochten je buren ook niet thuis zijn, dan wordt jouw pakket op het dichtstbijzijnde postkantoor geleverd. UPS zal het niet afleveren bij het postkantoor maar het de volgende werkdag opnieuw aanbieden. Op Track en Trace van Post NL kun je volgen waar je pakket zich bevindt.

 

• De track & trace code geeft aan dat deze nog niet is aangekomen bij PostNL. Hoe komt dit?

Uw pakket wordt eerst naar PostNL verzonden. Vervolgens verwerkt PostNL uw pakket rond middernacht en leveren ze het de daarop volgende werkdag. Als uw levering staat gepland voor donderdag, wordt dit door hen in de nacht ervoor verwerkt (mits op woensdag bij hen ontvangen) en dan pas wordt de track & trace status bijgewerkt. Het specifieke aflevermoment wordt dus pas op de dag van bezorging kenbaar gemaakt.

 

 

• Wat zijn de verzendkosten?
€6.99 voor standaard verzending. €16.99 voor UPS express levering.
Uw bestelling wordt vanuit ons hoofdcentrum in Frankrijk verzonden, waardoor wij genoodzaakt zijn deze prijzen te hanteren. Retour zendingen kunnen naar ons retour adres in Houten worden verstuurd, zodat de kosten voor u laag blijven.

 

• Mijn bestelling kan gewoon in een envelop, waarom betaal ik hetzelfde als voor een groot pakket?

Uw levering bestaat uit twee aaneengekoppelde zendingen met 2 verschillende bezorgdiensten, tevens betalen wij een vast bedrag per zending, niet per gewicht of grootte.

 

• Waarom duurt het 2-3 werkdagen voordat mijn bestelling in huis is?

Uw pakket wordt vanuit ons hoofdkantoor in Frankrijk verzonden, omdat wij ook aan andere Europese landen leveren. Om die reden duurt het 1 tot 2 dagen extra voordat PostNL ons pakket heeft ontvangen en aan u kan leveren.

 

• Hoe kan ik mijn pakket volgen?
In de verzendbevestigingsmail wordt er een Track en Trace link gegeven, waarmee het pakket te volgen is.

 

• Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van de levering?
Wanneer we een pakket niet bij je kunnen afleveren biedt PostNL het standaard aan bij je buren. Zijn die ook niet thuis, dan wordt het pakket afgegeven bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Wanneer UPS of DPD het niet bij u of uw buren kan bezorgen, laten ze bericht bij u achter voor een 2e afleverpoging de volgende werkdag.

 

• Kan ik op een ander adres dan bij mij thuis geleverd worden?
Ja, in stap 3 van uw winkelwagen kunt u een adres toevoegen. Dit kan bijvoorbeeld een werkadres zijn. Er wordt niet geleverd op een postbus.

 

 

 V. Herroepingrecht

 

• Hoe lang heb ik om een artikel terug te sturen?

De klant heeft een wettelijke termijn van 14 dagen om zijn herroepingsrecht uit te oefenen vanaf de datum van ontvangst van de goederen, onder voorbehoud van de algemene voorwaarden voor retour zendingen. De retourkosten zijn voor de klant zelf. Nadat u te kennen heeft gegeven dat u wilt herroepen, heeft u vervolgens nog 14 dagen de tijd heeft om het product terug te sturen. Let er bij een betaling via AchterafBetalen, dat de verwerking van uw retour buiten uw betaaltermijn kan plaats vinden. U bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling.

Let op: Als de klant een gedeelte van een bestelling terugstuurt waarover korting was verrekend, storten wij het bedrag van de betreffende producten terug naar ratio. 

 

• Hoe kan ik een artikel dat niet past ruilen?

Als een artikel niet aan je eisen voldoet of niet past kan de het natuurlijk altijd terug sturen. Wij vergoeden dan het betreffende artikel, en nodigen je uit een nieuwe bestelling te plaatsen. Echter, de retourkosten zijn voor de klant zelf. Indien u een product beschadigd heeft, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

Om een artikel terug te sturen dien je je in te loggen op jouw klantenaccount. Ga naar “Mijn bestellingen” en dan naar “Status en geschiedenis van mijn bestellingen”. Om een artikel terug te sturen, dien je het volgende adres te gebruiken: 

Retouren - Vegaoo
Kaagschip 14
3991 CS, Houten

Let op: Retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij wij een fout hebben gemaakt. In dat geval dient u eerst o 

 

• Wanneer wordt ik teruggeboekt?

We boeken u terug zodra uw retour zending is verwerkt en deze voldoet aan de voorwaarden voor retour. U ontvangt een bevestigingsemail zodra het door ons is verwerkt. We zullen dit bedrag binnen 14 dagen naar u terugboeken. Met de terugboeking zelf kan tot 5 werkdagen duren voordat u het bedrag daadwerkelijk op uw rekening heeft.

Als u een of meerdere artikelen retour stuurt heeft u ook recht op uw volledige aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten van de heenzending. Aanvullende betaalde kosten voor de express optie worden niet vergoed. Wanner u verzendkosten heeft betaald en een deel van de bestelling retourneert, dan worden de verzendkosten voor de heenzending niet terug betaald. 

 

 

 VI. Contact, vragen en klachten

 

• Hoe kan ik contact opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen door een mail te sturen naar het volgende adres: klantenservice@vegaoo.nl. Uiteraard kun je ons ook telefonisch bereiken op het volgende nummer: 020-2623761. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Let op: Het kan soms voorkomen dat we uitzonderlijk niet bereikbaar zijn tussen 12:00 en 14:00.

 

• Mijn bestelling is onvolledig / beschadigd bezorgd. Wat nu? 

Vegaoo streeft naar een hoge service en productkwaliteit. Toch kan het voorkomen dat een bestelling bij ontvangst onvolledig of beschadigd geleverd is. Neem in dat geval direct contact op met onze klantenservice. Wij vinden vast wel een oplossing! Zie hiervoor ook onze klachtenafdeling pagina

 

• Wat doe ik als ik een vraag of een klacht heb?

Vegaoo streeft naar een hoge klantentevredenheid. Ben je niet tevreden met een product of onze service? Dan stellen we jouw mening op prijs. Je kunt met vragen of klachten terecht bij de klantenservice (klantenservice@vegaoo.nl of 020 262 37 61). Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord. Zie ook onze Klachtenafdeling
 

 

 Garantie 

 

 Zit er een garantie op de producten?

Bij Vegaoo.nl is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat wij verantwoorlijk zijn voor het leveren van het goed product. Alle geleverde producten moeten dus doen wat er ook van verwacht kan worden. Wat verder nog in de wet staat is dat de klant tijdig na ontdekking van het gebrek een klacht moet indienen bij de verkoper.

Let er op dat de ‘wettelijke garantie’ alleen geldt voor consument klanten.



Meer weten over garantie:

Houd er goed rekening mee dat er over het algemeen erg veel verschil zit tussen verkleedkleding en reguliere kleding. Verkleedkleding is vaak gemaakt van een lichte delicate stof zoals polyester met aangebrachte versieringen, zoals glitters, tule, lintjes, opdrukken, kralen en pailletten. Hierdoor is verkleedkleding een stuk kwetsbaarder dan reguliere kleding. Bij normaal voorzichtig gebruik kunt u verkleedkleding vaak enkele keren gebruiken, met de daarbij horende normale slijtage. Producten die veren of glitters bevatten, zullen ook een deel hiervan verliezen. Verstandig is om deze eerst even buiten uit te schudden en deze niet in de wasmachine te wassen, maar met de hand in koud water.

Duurdere verkleedkleding gaat niet automatisch langer mee. Het kan zijn dat een kostuum duurder is, vanwege het merk, de licentie, de gebruikte materialen, exclusiviteit, bijhorende accessoires etc. Wees er daarom van bewust dat deze niet altijd van een steviger of dikkere stof zijn gemaakt en dat beschadigingen net zo snel kunnen ontstaan als bij een goedkoper product.

We raden aan de kostuums voorzichtig aan en uit te trekken, omdat daar vaak de meeste beschadigingen ontstaan, zoals uitscheuren of een openspringende rits. Help kinderen dan ook met het aantrekken van het kostuum.

Heel soms komt het voor dat er een accessoire mist of er een productiefout is gemaakt, zoals een verkeerd gestikte naad of losse rand. Wanneer u een product heeft ontvangen met een defect of iets niet is geleverd, vragen we u dat vóór gebruik te melden, binnen 4 dagen na ontvangst. U kunt dit defect doorgeven via klantenservice@vegaoo.nl, met een duidelijke foto en uw bestelling nummer. We bekijken dan of er sprake is van gebruikersschade of een fabrieksfout en nemen dan binnen 1 werkdag contact met u op. In het geval van een productiefout, bieden we u een vergoeding aan, of een nieuw product, indien nog voorradig.

Productiefouten zijn te herkennen aan een kort stukje losse naad of tule, zonder rafels of losse draden. Wanneer de rand of naad ver open is, slieren, rafels of losse draden toont, dan is er vrijwel altijd sprake van gebruikersschade, doordat er bijvoorbeeld te hard aan getrokken is. Dit valt buiten de garantie.

 

Hoe zit het met gebruikersschade?

Doordat verkleedkleding vaak intensief gebruikt wordt, ontstaat er eerder de kans dat deze slijten of beschadigd raken. Denk bijvoorbeeld aan spelende kinderen die klimmen, klauteren, kruipen en glijden. Gaatjes, uitgescheurde naden, kapotte ritsen etc. nadat u een product heeft gebruikt, vallen daarom onder uw eigen verantwoordelijkheid. Wanneer een product is gedragen, gewassen of zelf is gerepareerd vervalt de garantie op dit product.


Sluiten
GENIET VAN
€5* korting
Schrijf u in
voor onze NIEUWSBRIEF
Thuiswinkel Waarborg
Ecommerce Europe Trustmark